![](/_i/1067856827.webp?path=https%3A%2F%2Fbackend.drmax.cz%2Fmedia%2Fwysiwyg%2Fpost_attachment_a1537_0.jpg&format=webp)
Zkušenosti lékáren potvrzují před Vánoci nové taktiky „šmejdů“
![](/_i/1067856827.webp?path=https%3A%2F%2Fbackend.drmax.cz%2Fmedia%2Fwysiwyg%2Fpost_attachment_a1537_0.jpg&format=webp)
Podvodníci úspěšně sázejí na to, že se v případě seniorů jedná o klienty lékárenské sítě Dr. Max – starší občané tvoří převážnou část účastníků jejího věrnostního programu. Údajným účelem návštěvy podvodníka je informovat seniory o tom, že mohou čerpat jako držitelé klientských karet „výhody“, které mají nejrůznější podobu. Například pokud odeberou multifunkční hrnec značky Paul Foster za 20 tisíc, bude jim později v lékárně Dr. Max vrácena bonusová částka 37 tisíc. „Poukázka“ je opatřena razítkem společnosti Euro Travel s.r.o. Multifunkční hrnec uvedené značky je často nabízen i během podvodných prezentačních akcí tzv. šmejdů – viz např. článek na spotřebitelském portálu D Test http://bit.ly/16pkyJT. Mezi další nabízené „výhody“ pro navštívené seniory patří údajná diamantová klubová karta opatřená logem „Travel Reisen“ či stírací los.
O tom, že byli podvedeni, se senioři dozvědí v okamžiku, kdy si přijdou vyzvednout slíbenou bonusovou částku do lékárny Dr. Max. Tato síť lékáren nikdy neoslovuje své klienty podomním způsobem a upozorňuje seniory, že se v takovém okamžiku stávají terčem podvodníků. Ve spolupráci s podvedenými připravuje společnost Česká lékárna holding, provozující lékárny Dr. Max, společné trestní oznámení a chystá další právní kroky k ochraně svého dobrého jména.